I made this widget at MyFlashFetish.com.

Followers

Friday, January 20, 2012

Kecik-kecik dulu kan...

Assalamualaikum ~

Ari jumaat...
Seperti biase aku ttp bosan... Sebab nye x de bnde yg best nak dibuat... Nak melancong pon duit x de... Nak bershopping pon duit x de... Nak berjalan2 lesen lak lom siap... Nak siapkan lesen pon kne duit jgk... Hahaha... Alamak pecah dah rahsia MO x de lesen... Heheheh... 


Cerita nya ari nie tgh duduk kat ko-0p nie sambil2 buka pacebook terbaca la 1 status nie... 

Kecik2 dulu kan penah x korang...

1. Buka kipas meja, cakap depan kipas nak dengar suara bertukar

- Aku slalu buat bende nie kat umah nenek. Sebab nye klu buat kat umah nnti msti kene tepok laju2 kat mulut ngn mak. 


2. Naik kereta, tengok bulan & ingat bulan ikut kite.

- Bende nie aku buat time aku kecik2 lagi... Mase blom skola... Aku x naik kereta... Aku suke ikut atok naik moto... Br le clear nak tgk bulan... Blik je pk nape la bulan nie asik la ikut aku... Bole lak die jalan2 ikut aku kemana2... Sakit gak pale otak aku nie memikior..


3. Naik basikal, pastu lepaskan tangan dari 'handle', rase hebat.

- Ok nie adalah fakta yg sgt2 btol. Mase aku umur 5 ke 6 thun dlm tahun 90-an... Mmg majoriti basikal... Kte orang akan lawan la sape yg paling teror bw basikal sambil lepaskan handle... Aku pon kire terlibat dan pandai bw x yah pegang handle lngsung... Jadi hadiah penghargaan sbb pandai wat cam tu, aku jatuh kat jalan tar yg permukaan nye mmg sedap untuk landing... hehehe... Sedap sgt!!!!


4. Masa sekolah, ada orang bg milo free, lepas amik skali, menyamar jadi orang lain, beratur ambil air lagi.

- Yang nie plak x penah aku buat sbb klu lori milo dtg aku x amik lngsung... The reason is... Ayah aku kan cikgu kat sekolah so, ayah yg amik kan untuk aku... Smpai sebotol ayah amik kan untuk aku... hehehe... Thanks ayah!!!

5. Lukis burung guna huruf 'V'.

- Setiap kali kelas Pendidikan Seni... Kalau tajuk nye bebas, for sure i will draw sea view... Than klu nak lukis burung x yah susah2... Korang dpt bayang x cam mane... Nie hah gmbar nye... Msti sume penah bt kan... Eh jgn x nak ngaku ae...

credit by cik Google











6. Lukis matahari di penjuru atas kertan lukisan dan antara bukit.

- Nie pon cam biase la... Lukisan pebret... Matahari wajib la diletak kan di hujung kertas lukisan... Tu pon klu lukis gmbar rumah kampong... Tapi klu lukis sawah yg ade gunung kat blakang nye msti matahari terletak kat tengah2 bukit tu...



7. Masa kecil, fikir bentuk hati sebenar macam nie -->  ♥



8. Tutup peti ais dengan perlahan, sebab nak tgk bila lampu dia mati.

   - Yg nie klu buat slalu msti kene sekel kepala ngn mak... Hahahaha...
'

1 comment:

cAmca Dan GArpu said...

yg lepas tangan bila nek basikal tu!!! yes betulll sy rasa hebattt betul!keh3..btw!! thanks for followW